عکس بازیگران

جدیدترین عکس بازیگران ایرانی و خارجی

عکس بازیگران

جدیدترین عکس بازیگران ایرانی و خارجی

عکس بازیگران, عکس بازیگران زن, عکس بازیگران زن, عکس بازیگران خارجی, بیوگرافی هنرمندان, عکس هنرمندان

  • ۰
  • ۰

داکوتای جانسون

زندگینامه داکوتای جانسون و عکس های داکوتای جانسون

داکوتا جانسون (انگلیسی: Dakota Johnson؛ زادهٔ ۴ اکتبر ۱۹۸۹) یک هنرپیشه، ومانکن (فرد) اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال ۱۹۹۹ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است.

از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به شبکه اجتماعی و حیوان‌صفت اشاره کرد.

داکوتای جانسون

کودکی

جانسون در تگزاس متولد شد. او دختر بازیگران دان جانسون و ملانی گریفیث است. از طرف مادری، او نوه مدیر تبلیغاتی و بازیگر سابق، پیتر گریفیث و بازیگر برنده گلدن گلاب،تیپی هدرن و خواهرزاده ناتنی تریسی گریفیث بازیگر است. پدرخوانده سابقش آنتونیو باندراس است. او شش خواهر و برادر ناتنی دارد: چهارتا از سمت پدری و دوتا از سمت مادری. بازیگر نسل سوم هالیوود، داکوتا جانسون، به مدرسه اسپن در کولورادو رفت. بعدا برای سال اول دبیرستان به مدرسه سانتا کاتالینا در کالیفرنیا رفت تا اینکه به مدرسه نیورودز در کالیفرنیا منتقل شد. او در کودکی به رقص علاقه مند بود. در ۱۲ سالگی بعد از حضور در مجله مد نوجوانان به مدلینگ علاقه مند شد.

داکوتای جانسون

زندگی شخصی

داکوتای جانسون قبلاً در رابطه‌ای طولانی مدت با جوردن مسترسون بازیگر بود. در ژوئیه ۲۰۱۴، او با متیو هیت خواننده قرار می‌گذارد.

داکوتای جانسون

مسیر شغلی

بازیگری

در ۱۹۹۹، جانسون کارش را با فیلم دیوانه در آلاباما شروع کرد. در این فیلم او و خواهر ناتنیش، استلا باندراس، نقش دختران مادر واقعیشان، ملانی گریفیث را بازی کردند. کارگردان این فیلم، پدرخوانده اش، آنتونیو باندراس بود.

او در سال ۲۰۰۶، در بانوی گلدن گلاب رای اورد و اولین بانوی نسل دومی گلدن گلاب شد.

وقتی از دبیرستان فارغ‌التحصیل شد، با آژانس ویلیام ماریس قرارداد بست و بازیگری خود را شروع کرد. او در فیلم شبکه اجتماعی به کارگردانی دیوید فینچر ظاهر شد. هم چنین حضوری در فیلم حیوان صفت، فیلم تئو و فیلم برای الن داشت. در سال ۲۰۱۲، نقشی در فیلم بزها، به کارگردانی کریستوفر نیل، فیلم ۵سال نامزدی از نیکلاس استولر و فیلم موفق خیابان جامپ شماره ۲۱ گرفت. همینطور در فیلمقرار و تغییر، نقش اول زن بود.[۴]

در مارس ۲۰۱۲، جانسون در سریال کمدی شبکه فاکس، بن و کیت، نقش کیت را گرفت و اولین حضور تلویزیونی خود را ایفا کرد. این برنامه در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۳، بعد از یک فصل کنسل شد. او سریع به سینما برگشت و در سال ۲۰۱۴ در جنون سرعت بازی کرد. هم چنین در فیلم مدرن و اقتباسی از ویلیام شکسپیر، با نام سیمبلین شرکت کرد.[۵]

در سال ۲۰۱۳، در قسمت پایانی «دفتر» حاضر شد. جانسون در فیلم اقتباسی پنجاه سایه گری در نقش آناستازیا استیل بازی کرد.[۶]

در سال ۲۰۱۴، او همراه با جانی دپ در فیلم توده سیاه بازی کرد. قرار است در فیلم “همیشه” در نقش یک بیوه جوان ظاهر شود. همینطور جانسون برای فیلم اقتباسی از فیلم فرانسوی “من عشق هستم” قرارداد بسته است.

داکوتای جانسون

مدلینگ

در سال ۲۰۰۶، جانسون با “مدل‌های آی ام جی” قرارداد بست. اگرچه بازیگری شغل اصلی اوست، اما برای شلوار جین‌های منگو در سال ۲۰۰۹ مدل بود. در سال ۲۰۱۱ نیز برای شرکت استرالیایی “ویش” مدل شد.

داکوتای جانسون

فیلم شناسی

سینما
سال عنوان نقش نکته
۱۹۹۹ دیوانه در آلاباما ساندرا
۲۰۱۰ شبکه اجتماعی آملیا ریتر
۲۰۱۱ حیوان صفت اسلون هگن
۲۰۱۲ برای الن سیندی تیلور
۲۰۱۲ بزها مینی
۲۰۱۲ خیابان جامپ شماره ۲۱ فوگیزی
۲۰۱۲ پنج سال نامزدی ائودری
۲۰۱۳ تئو کلوئه
۲۰۱۴ قرار و تغییر ام
۲۰۱۴ جنون سرعت آنیتا
۲۰۱۴ سیمبلین ایموجن مرحله پس از تولید
۲۰۱۵ پنجاه سایه گری آناستازیا استیل مرحله پس از تولید
۲۰۱۵ توده سیاه لیندسی سیر درحال فیلمبرداری
تلویزیون
سال عنوان نقش نکته
۲۰۱۲–۲۰۱۳ بن و کیت کیت فاکس بازیگر اصلی، ۱۶ قسمت
۲۰۱۳ دفتر داکوتا قسمت پایانی

داکوتای جانسون داکوتای جانسون داکوتای جانسون


  • ۹۳/۱۱/۱۹
  • حمید لک

داکوتای جانسون

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی