عکس بازیگران

جدیدترین عکس بازیگران ایرانی و خارجی

عکس بازیگران

جدیدترین عکس بازیگران ایرانی و خارجی

عکس بازیگران, عکس بازیگران زن, عکس بازیگران زن, عکس بازیگران خارجی, بیوگرافی هنرمندان, عکس هنرمندان

  • ۰
  • ۰

خاصیت سیاه دانه, خواص سیاه دانه, تمام اثرات سیاه دانه بر زیبایی, خاصیت سیاه دانه برای پوست, خاصیت سیاه دانه بر پوست و مو

خواص و فواید سیاه دانه

اما واقعا سیاه دانه چه خواصی دارد که تا این توصیه می شود؟ در این بخش از سایت روزِ ما لیست تمام خواص سیاه دانه و فواید روغن سیاه دانه و همچنین درمان های طب سنتی سیاه دانه و عسل را به شما می گوییم.

سیاه دانه

سیاه دانه

سیاه دانه سیاه رنگ است و طعمی تلخ دارد و به عنوان ادویه در مواد غذایی و ترشیجات مورد استفاده قرار میگیرد. این دانه بومی جنوب غرب آسیا است و از زمان های قدیم به عنوان ضد انگل، ضد باکتری و مسهل مورد استفاده قرار می گرفت. مصرف سیاه دانه برای زنان شیرده مفید است و باعث افزایش ترشح شیر در پستان می شود. به سیاه دانه، سیاه تخمه، سرنیچ سیاه، سنوخ سیاه، کمون اسود، شونیز، شونوز و کموند هندی نیز می گویند.

 

سیاه دانه کدام بیماری ها را درمان می کند و چه فوایدی برای سلامت بدن دارد؟

طبق تحقیقات مشخص شده که سیاه دانه حاوی مواد معدنی و ویتامین هایی است که باعث درمان سل، دیابت، بیماری های قلبی و عروقی، کم خونی و میگرن می شود.

اسیدهای چرب ضروری که در سیاه دانه موجود است آن را تبدیل به یک ماده ضد سرطان کرده که باعث حفظ سلامت پوست و مو می شود.

سیاه دانه پتاسیم و آهن زیادی دارد و می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و مسمومیت خونی و یبوست را هم درمان می کند.

سیاه دانه برای درمان انواع سرطان، درمان زخم معده، نابودی سموم در کبد و همین طور تنظیم سیستم گوارش بدن مورد استفاده قرار بگیرد.

افرادی که به دلیل سرماخوردگی مدام عطسه می کنند می توانند جوشانده مخلوط سیاه دانه بود داده و روغن زیتون را حدود 1 دقیقه روی پیشانی خود قرار دهند. این ترکیب می تواند باعث شدو که از شر عطسه خلاص شوند.

بعضی از درمانگران طب سنتی بر این باور هستند که سیاه دانه جویده شده و ترکیب شده با بزاق دهان می تواند زیگل را درمان کند.

افرادی که به سینوزیت مبتلا هستند می توانند در فصل پاییز هفته یک بار سیاه دانه بخور را استفاده کنند.

مصرف سیاه دانه در وعده های غذایی برای خانم هایی که سردمزاج هستند و شیر آنها برای نوزداشان کم است موثر است و باعث می شود که شیر انها بیشتر شود.

 

فواید و خواص سیاه دانه در طب اسلامی

در طب اسلامی تاکید زیادی بر مصرف سیاه دانه شده است و امامان و پیامبر هم از خواص آن نام برده اند.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم فرمود: "ما من داء إلا فی الحبة السوداء منه شفاء إلا السام" یعنی هیچ بیماری نیست مگر شفای آن در سیاه دانه است جز مرگ.

امام رضا علیه السلام درباره خواص اعجاب انگیز سیاه دانه می فرماید:در سیاهدانه برکت است. در چهل چیز خداوند برکت قرار داده ازحبوبات و جمادات هم سیاهدانه را بر گزیده است.

مطابق توصیه امام رضا علیه السلام سیاه دانه و بوییدن گل نرگس خاصیت ایمنی در برابر زکام را دارند. امام رضا (ع) می فرماید:وَلیشُمَّ النَّرجِسَ ؛ فَإِنَّهُ یأمَنُ الزُّکامَ ، وکذلِک الحَبَّةُ السَّوداءُ،؛ گل نرگس ببویید؛ زیرا از زکام، ایمنی می‏بخشد و همچنین است سیاه دانه.(3)

 

خواص و فواید روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه می تواند باعث کاهش قند خون، تنظیم فشار خون، بهبود آرتروز و التهاب لثه موثر باشد و باعث می شود که کلیه و مجاری ادرار هم تصفیه شوند.

سیاه دانه

 بهبود روماتیسم با روغن سیاه دانه :

برای تسکین روماتیسم روغن سیاه دانه را گرم کنید. قبل از خواب آن را در حل درد بمالید و به خوبی ماساژ دهید. سپس محل مورد نظر را با یک تکه پارچه پشمی بپیچانید و استراحت کنید.

استفاده از سیاه دانه برای درمان درد گوش و سرگیجه :

سیاه دانه به اندازه یک قاشق مرباخوری عسل را با چند قطره روغن سیاه دانه مخلوط کنید و هر صبح ناشتا، میل کنید. این کار را باید تا 11 روز ادامه دهید.

 

 سیاه دانه برای درمان اسهال :

یک قاشق غذاخوری سیاه دانه آسیاب شده را با نصف استکان عصاره تره تیزک (شاهی) مخلوط کنید و بعد از غذا در سه وعده آن را میل کنید.

 

 استفاده از سیاه دانه برای درمان دیابت نوع 2:

تنها مصرف 2 گرم سیاه دانه در روز می تواند میزان قند خون و هموگلوبین گلیکوزیه (HbA1C) را کاهش بدهد. همچنین قادر است عملکرد سلول بتا را افزایش دهد، در حالی که مقاومت به انسولین را کاهش می دهد.

 

 

درمان عفونت با هلیکوباکتر پیلوری با سیاه دانه :

سیاه دانه خواص ضد تشنجی دارد. بر اساس مطالعات به عمل آمده بعضی از بیماری ها مانند صرع که در برابر داروهای مدرن مقاوم هستند، به راحتی با مصرف عصاره سیاه دانه قابل درمان هستند. این دانه های قادر هستند تشنج را به طرز عجیبی کاهش دهند.

 

درمان فشار خون بالا با سیاه دانه :

افراد مبتلا به فشار خون بالا با مصرف سیاه دانه در دو ماه به اندازه 100 و 200 میلی گرم عصاره سیاه دانه این بیماری را تا حد زیادی کنترل کنند.

 

درمان آسم با سیاه دانه :

بر روی حیوانات زیادی آزمایش انجام شد و به وضوح معلوم شد که اثرات سیاه دانه به همراه آویشن نتایج چشمگیری نسبت به داروهای معمولی دارد. بنابر دیگر آزمایشات نوشیدن آب جوش به همراه عصاره سیاه دانه اثرات بسیار مطلوبی را برای افراد مبتلا به آسم و راههای هوایی آنها دارد.

 

سیاه دانه برای درمان سرطان روده بزرگ:

سرطان روده بزرگ را می توان با استفاده از عصاره سیاه دانه خیلی راحت متوقف کرد و از مصرف داروهای شیمیایی مضر در مان ماند. تحقیقات نشان می دهد که روغن سیاه دانه بدون داشتن عوارض جانبی، اثرات عجیبی بر روی موش های سرطانی دارد.

 

درمان ریزش مو با سیاه دانه :

برای جلوگیری و پیشگیری از ریزش موها و رویاندن مجدد موهای ریخته شده، پودر سیاه دانه و حنا را در روغن سوسن مخلوط کنید و بر سر ضماد کنید.

سیاه دانه

سیاه دانه برای جوانی و زیبایی پوست :

مالیدن جوهر سیاه دانه روی صورت باعث جوان ماندن پوست صورت می شود. در بعضی از متون طب سنتی به این نکته اشاره شده است که استفاده موضعی از تخم سیاه دانه و روغن کنجد برای درمان جوش های زیرپوستی خیلی موثر است. درمانگران توصیه می کنند روغن کنجد و پودر سیاه دانه را با یکدیگر مخلوط کنید و از آن به عنوان ماسک روی پوست استفاده کنید. استفاده از این ترکیب به مدت 2 هفته باعث بهبود جوش های زیرپوستی می شود، اما هنگام استفاده از این ترکیب باید مراقب باشید که بیش از اندازه از روغن روی پوستتان استفاده نکنید زیرا استفاده زیاد از این روغن باعث بسته شدن منافذ پوست شما شما می شود. برای استفاده از این ترکیب باید سر انگشت خود را اندکی به روغن آغشته کنید و به پوست خود بمالید.

 

سیاه دانه برای درمان و ترک اعتیاد:

سیاه دانه برای افرادی که اعتیاد را ترک کرده اند مفید است و باید هر روز مصرف شود.

 

درمان ناراحتی های کبدی با سیاه دانه :

کمی از پودر سیاه دانه را با گیاه صبر زرد (آلوئه ورا) و عسل مخلوط کنید و هر روز صبح به صورت ناشتا به مدت هفت روز یک قاشق مرباخوری از آن میل کنید.

می توانید روغن سیاه دانه را که در حال جوش است، با غنچه برگ های بید (برگ های کوچک) مخلوط کنید و پیش از خوابیدن یک قاشق مرباخوری از آن به مدت یک هفته میل کنید.

 

از بین بردن سردرد و میگرن با سیاه دانه :

نصف قاشق سیاه دانه آسیاب شده را با نصف قاشق انیسون و 3 تکه میخک کوبیده شده، مخلوط کنید و با یکلیوان یشر بجوشانید. یک فنجان از این معجون دارویی را می توانید در هنگام شروع سردرد و میگرن بنوشید. با روغن سیاه دانه، گیجگاه و شقیقه خود را چرب کنید تا از سردرد خلاص شوید.

 

سیاه دانه برای درمان درد و ناراحتی های کلیوی :

یک استکان سیاه دانه را در یک لیتر آب بجوشانید و با عسل شیرین کنید و به مدت هفت روز، صبح ناشتا میل کنید. می توانید یک قاشق غذاخوری سیاه دانه آسیاب شده را با نصف لیوان روغن زیتون مخلوط کنید و به صورت ضماد ( مانند پماد روی یک تکه پارچه تمیز) در آن قسمت از کلیه که احساس درد می کنید قرار دهید. این عمل را هر روز یک بار به مدت 5 روز ادامه دهید. هر روز مقداری جعفری را در 1 لیوان آب بجوشانید و 7 قطره روغن سیاه دانه را به آن اضافه کنید و شب یک فنجان میل کنید. این کار را به مدت  روز ادامه دهید.

 

سیاه دانه برای تقویت قوای جنسی

جوهر سیاه دانه را بر کمر بمالید تا باعث تمدد اعصاب شود و قدرت جنسی را بیشتر کند.

 

سیاه دانه برای درمان بی اختیاری ادرار:

پوست تخم مرغ را خوب بشویید، با حرارت مقداری تفت دهید و کمی سیاه دانه مخلوط کنید و بکوبید تا خوب نرم شود. یک قاشق چایخوری از این مخلوط را در یک لیوان شیر بریزید و هم بزنید و صبح و شب، به مدت 1 هفته میل کنید.

 

درمان دل پیچه در درد روده با سیاه دانه :

به مقدار مساوی نعناع، زیره و انیسون را بجوشانید و 7 قطره روغن سیاه دانه به آن اضافه کنید. سپس با عسل خالص آن را شیرین کنید و در موقع دل پیچه و دل درد آن را بنوشید.

 

سیاه دانه برای درمان درد رحم

برای درمان درد رحم و زایمان را می توان با پودر سیاه دانه و مخلوط عسل و روغن میل کنید.

 

سیاه دانه برای درمان جوش های چرکی

اگر در گروه جوان هایی قرار دارید که از دست جوش های التهابی و ترشحات چرکی آن رنج می برید، می توانید با استفاده از خمیر سیاه دانه برای درمان این جوش ها که غالبا بعد از بلوغ در نوجوانان به وجود می آید و در برخی موارد تا جوانی افراد ادامه پیدا می کند، اقدام کنید. برای تهیه این خمیر کافی است 2 قاشق پودر سیاه دانه را با مقداری سرکه ترکیب کرده و آن را روی صورت خود ماسک کنید. این ترکیب کمک می کند جوش های التهابی و چرکی به مرور خشک و برطرف شوند.

 

سیاه دانه برای درمان تب :

اگر کمی سیاه دانه را بکوبید و با مقداری سکنجبین میل کنید، تب برطرف می شود.

 

خواص ترکیب سیاه دانه و عسل

معجون سیاه دانه و عسل به معجون دوسین معروف است و یکی از داروهای ساده و در عین حال موثری می باشد که از قدیم در طب سنتی محبوب بوده است و برای درمان بیماری های مختلف از آن استفاده می شد. این معجون بسیار خواص دارد و در این مطلب به بعضی از این خواص اشاره ای می کنیم.

 

  • معجون عسل و سیاه دانه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.
  • برای درمان سرماخوردگی های پی در پی می توانید از این معجون استفاده کنید.
  • تب های بلغمی و سوداوی با این معجون درمان می شوند..
  • این معجون ادرارآور است و برای مردانی که مبتلا به پروستات هستند مفید است. این عفونت های ادراری را درمان می کند.
  • معجون عسل و سیاه دانه برای سردردهایی که مرتبط با مزاج سرد هستند مفید است.
  • مالیدن این ترکیب به پوست برای درمان جوش های بلغمی مفید می باشد. توجه کنید که جوش های بلغمی بدون التهاب، زیرپوستی و سفت هستند و استفاده از این ترکیب برای جوش های قرمز و پر التهاب نتیجه عکس می دهد و ضع پوست را بدتر از قبل می کند.
  • این معجون تاثیر خوبی بر دستگاه گوارش و انگل های روده دارد.
  • نفخ معده و دل دردهای ناشی از آن را درمان می کند.
  • این معجون برای پیشگیری و درمان زخم معده موثر است.
  • این معجون سنگ های کلیه و مثانه را از بین می برد.
  • برای بهبود بیماری های پوستس و پیسی و لک هم مفید است.
  • در روزهای آخر بارداری به کنترل درد و افزایش توان و مقاومت مادران هنگام زایمان کمک می کند. توجه داشته باشید که حتما با مشورت پزشک از این معجون استفاده کنید.
  • این معجون باعث افزایش شیر مادران شیرده می شود.
  • این معجون از ابتلا به بیماری های مزمن و سرطان جلوگیری می کند چون اثر این معجون در طولانی مدت در بدن باقی می ماند.
  • باعق کاهش عوارض داروهای شیمی درمانی افراد سرطانی می شود.
  • با طیع گرم بسیار انرژی زا و باعث از بین رفتن افسردگی می شود.
  • مصرف یک قاشق مرباخوری از ترکیب روغن سیاه دانه و عسل خالص به نسبت مساوری باعث درمان اضطراب و تپش های قلب و تنظیم ضربان قلب می شود.
  • سیاه دانه دارای ماده است که در بدن تولید آنتی هسیتامین می کند و به همیت دلیل برای درمان حساسیت و آسم خیلی مفید است.
  • سیاه دانه ماده ای دارد که در بدن تولید آنتی هسیتامین می کند و برای درمان حساسیت و آسم مفید است.
  • سیاه دانه میل جنسی را افزایش میدهد.
  • باعث افزایش اسپرم می شود و ناباروری به دلیل کمبود اسپرم را درمان می کند.
  • ۹۷/۰۷/۱۰
  • حمید لک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی